31 Mayıs 2011 Salı

İMAN VE İSLAM

İMAN NEDİR?
imanın kelime anlamı herhangi bir şeye inanmaktır.Dinimizdeki anlamı ise;peygamberimiz Hz.Muhammed(SAV)'in Cebrail (A.S)adındaki melek aracılığı ile Yüce Allah'tan alarak insanlaraulaştırdığı bilgilerin doğruluğuna kesin bir inançla inanmaktır.

Kelime-i Tevhid veya Kelime-i Şahadet sözünü dilimizle söyler,bu sözlerin anlamlarını kalbimizle de doğrularsak,iman konularına 'topluca iman etmiş'oluruz.

KELİME-İ TEVHİD

LA İLAHE İLLALLAH MUHAMMEDÜN RASULULLAH.
''Allah'tan başka İlah yoktur,Muhammed(sav) onun elçisidir.''

KELİME-İ ŞAHADET

EŞHEDÜ EN LA İLAHE İLLALLAH VE EŞHEDÜ ENNE MUHAMMEDEN ABDUHU VE RASULUHU

''Ben kesinlikle tanıklık ederim ki,Allah'tan başka ilah yoktur,ve yine kesinlikle tanıklık ederim ki,Muhammed Allah'ın kulu ve elçisidir.''

İMANIN ŞARTLARI
imanın 6 tane şartı ''amentü''de özetlenmiştir.

(Amentü billahi ve melaiketihi ve kutubihi ve rusulihi ve'l-yevmi'l-ahiri ve bi'l-kaderi hayrihi ve şerrihi minellahi teala ve'l-ba'sü be'de'l-mevti hakkun eşhedu en la ilahe illallah ve eşhedu enne Muhammeden abduhu ve Rasuluhu)

''Ben Allah'a,onun meleklerine,kitaplarına,peygamberlerine,ahiret gününe,kadere,iyilik ve kötülüğün Allah'ın dilemesi ve yaratması ile olduğuna inanırım.Öldükten sonra dirilmek Haktır.
Ben şahadet ederim ki,Allah'tan başka ilah yoktur.Ve yine şahadet ederim ki,Muhammed Allah'ın kulu ve elçisidir.''

SAĞLIKLI BİR İMANIN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?

1-
İman umutsuzluk halinde olmamalıdır.Yaşama umudu kalmamış,ölümle karşı karşıya gelmiş bir insanın imanı kabul edilebilir bir iman değildir.
2-İman bir bütündür.Sağlıklı bir imanda bu bütğnlük her zaman korunmalıdır.iman konularının tümüne birden inanılmalıdır.Bir kısım iman konularını kabul edip diğerini reddetmek imanın tümünü yok eder.Mesela; Allah'ın varlığını kabul ediyorum,fakat meleklere inanmıyorum.Kur'an-ı Kerim'i Allah kelamı kabul ediyorum ama namaz kılmaı,oruç tutmayı gereksiz görüyorum diyen biri,tüm imanını yitirmiş olur.
3-Sağlıklı bir iman ''gayba (bilinmeyene) imanı'' da içerir.Bir mü'min bazı iman konularını beş duyu organı ile denediği için değil,Allah ve Peygamberi öyle bildirdiği için inanır.Göz,kulak ve duyu organları yanılabilir.Ama Yüce Allah ve Onun elçileri yanlış bilgi vermez.

İSLAM:Hz.Adem'den Hz.Muhammed (SAV) e kadar Allah tarafından gönderilen ilahi dinlerin ortak adıdır.Kur'an-ı Kerim'de ;

''Bugün sizin dininizi bütünledim.Size nimetlerimi tamamladım.Din olarak size İslam'ı seçtim''(maide: 3 ) Buyrulmuştur.

İSLAMIN ŞARTLARI

1-Kelime-i şahadet'i söylemek ve anlamına inanmak,bu anlamı davranışlarına yansıtmak
2-Namaz kılmak
3-Ramazan ayı orucunu tutmak
4-Zekat vermek
5-Haccetmek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder